EnglishEnglish
 
AAF: 2g In-between, CASPAR BROTZMANN MASSAKER, TANNHAUSER STERBEN UND DAS TOD

AAF: 2g "In/between", CASPAR BROTZMANN MASSAKER, TANNHAUSER STERBEN UND DAS TOD

czw., 4 października 2012, 19:30

Impart
ul. Mazowiecka 17
50-412, Wrocław
sprzedaż zakończona
Opis

2g "In/between"

 

CASPAR BRÖTZMANN MASSAKER

Trudno przecenić wpływ postaci Caspara Brötzmanna na współczesną muzykę gitarową. Ten niesamowity instrumentalista swoim oryginalnym, określanym często mianem neoprymitywnego, stylem gry na gitarze od początków swojej kariery inspirował – i wciąż inspiruje – rzesze nowych muzyków odrzucających skostniały akademizm kompozycyjny i stawiających na wyzwoloną z wszelkich reguł ekspresję. Brötzmann jest porównywany do takich muzycznych osobowości jak Jimi Hendrix (zawdzięcza to podobnemu upodobaniu do ekstremalnej głośności i zręcznej manipulacji przesterami) czy Edgar Varese, z którym łączy go przenikliwa świadomość znaczenia samej natury dźwięków. Po kilkunastu latach przerwy muzyk powrócił w chwale na sceny ze swoim flagowym projektem – Caspar Brötzmann Massaker – w którego najnowszej inkarnacji wspierają go Eduardo Delgado Lopez na basie i Danny Arnold Lommen na perkusji. Takiej muzyki nie słyszy się na co dzień – w jednym utworze formacji potrafią zdarzyć się minuty ogłuszających ataków dźwiękowych i minuty tak ciche, że usłyszeć można dotknięcia strun o gryf gitary. Psychodeliczne improwizacje łączą się tu z marszowym, masywnym rockiem a radykalny minimalizm z wręcz barokowymi i misternymi pasażami. Jest tu pierwotność i agresja, niespotykane dźwięki, niesamowite budowanie napięcia. To muzyka intuicyjna, naiwna w pozytywnym znaczeniu tego słowa – a przez to szczera i na swój sposób romantyczna. Twórczość Caspar Brötzmann Massaker brzmi jak herezja w świecie zdominowanym przez spokojne i wymuskane samplerowe brzmienia. To czysty, nieskrępowany i uwolniony żywioł. Nie bez powodu Caspar Brötzmann zyskał przydomek Demona Decybeli. www.casparbroetzmannmassaker.com

TANNHÄUSER STERBEN UND DAS TOD

Są zespoły, których twórczość z definicji jest niedefiniowalna – taką grupą z pewnością jest stacjonujący w Berlinie duet o nazwie Tannhäuser Sterben & das Tod. Po prostu nie da się jednoznacznie sklasyfikować wręcz monstrualnego eklektyzmu tej formacji, prowadzonej przez Thomasa Mahmouda, znanego z takich projektów jak Eine Oliver Twist Kooperation, A**ro Cologne, Ives#1 czy Von Spar oraz udzielającego się w  Mediengruppe Telekommander Geralda Mandla. Ich wspólne eksperymenty dźwiękowe tworzone są za pomocą zapętlonych głosów, basu, syntezatorów, field recording, samplerów, manipulacji w czasie rzeczywistym całą gamą przeróżnych cyfrowych i analogowych efektów i brzmień wykreowanych przez programy komputerowe. Ich muzyczny język zainspirowany jest przede wszystkim stylistykami ambientu, post-rocka, dubu, krautrocka, elektroakustyki i minimalizmu. Nie ma dla nich żadnych granic, których nie można przekroczyć i żadnych barier, których nie da się złamać. To pełen pomysłowości soniczny kolaż, w ramach którego artyści potrafią dowolną muzyczną tkankę i jakikolwiek dźwiękowy pomysł pociąć, posklejać, wywrócić na nice i zbudować na nowo w zupełnie nowym kształcie. Tannhäuser Sterben & das Tod to eksplozja niczym nieskrępowanej twórczej wyobraźni, w której wszystko jest możliwe i gdzie słuchacza czeka wiele niespodzianek. www.myspace.com/unddastod


Godz. 19:30 - CASPAR BRÖTZMANN MASSAKER 
Godz. 20:30 -  2g "In/between"  
Godz. 22:00 -  TANNHÄUSER STERBEN UND DAS TOD

Źródło: Avant Art Festival

Bilety
Sprzedaż zakończona.