EnglishEnglish
 
IX Mandala Performance Festival

IX Mandala Performance Festival

2013-04-26 - 2013-04-27

Wrocław
sprzedaż zakończona
Opis

 

26.04.2013

Aleksandra Bożek-Muszyńska, Anna Piotrowska
R.O.Z.G.R.Y.W.K.A.

premiera: 19 maja 2012, Warszawa, Teatr Druga Strefa
reżyseria: Anna Piotrowska
kreacja i wykonanie: Aleksandra Bożek-Muszyńska, Anna Piotrowskamuzyka: Michał Mackiewicz
kostiumy: Justyna Spaleniak
light & space: Anna Piotrowska
produkcja: Anna Piotrowska, eferte_FUNDACJA ROZWOJU TAŃCA
współprodukcja: KLUB DGW
współpraca: Teatr Druga Strefa
przedstawienie zostało zrealizowane ze środków Miasta Stołecznego Warszawa Dzielnicy MOKOTÓW

Kolejna produkcja w kolekcji eferte firmowana nazwiskiem Piotrowskiej pt.: R.O.Z.G.R.Y.W.K.A. Tym razem został stworzony  duet osobowościowy (Piotrowska & Bożek).  Inspiracją do stworzenia przedstawienia był obraz Fernanda Khnopffa pt.: Memories (Lawn tenis) z 1889 r. Obraz ten  wywołuje poczucie napięcia i zawieszenia w milczącej rozgrywce pomiędzy kobietami.  Gęstość erotycznych marzeń. Wyczytane tęsknoty nierozumianej miłości. Napięcie pomiędzy graczami wynika z pragnień,  nie z chęci bezpośredniego starcia. Zawieszenie niespełnionej miłości, erotycznego spodu zawartego w masie rozleniwionej  kobiecości. 

Tenis – rozgrywka pomiędzy graczami, których zadaniem jest odbicie piłki rakietą ponad lub obok siatki na pole przeciwnika  w sposób utrudniający jej odbiór.  Jak rozegrają grę zawodniczki Piotrowska & Bożek zaangażowane w R.O.Z.G.R.Y.W.K.Ę? 

Anna Piotrowska

Dyplomowana tancerka, choreograf, reżyser, nauczyciel tańca współczesnego, Fundator i Prezes Zarządu Fundacji Rozwoju  Tańca (eferte), założycielka "mufmi" w Warszawie. Zrealizowała ponad 60 przedstawień. Laureatka "SoloDuo Dance  Festival" (Budapeszt 2005/2006), juror SoloDuo (2007-2010). Stypendystka British Council Awards 2004 - Young Polish Arts  Entrepreneur. Producent przedstawień teatru tańca. Juror Doliny Kreatywnej programu TVP2 w dziedzinach taniec i  animacja kultury. Pomysłodawca i koordynator wielu ogólnopolskich i międzynarodowych programów edukacyjnokulturalnych. Występowała na scenach w Berlinie, Brukseli, Budapeszcie, Palermo, Sztokholmie, Kirkenes, Tornio, Hammerfest, Pradze,  Bratysławie i w Polsce na najważniejszych festiwalach tańca współczesnego w Polsce (Warszawa, Bytom, Kalisz, Lublin,  Gdańsk, Poznań, Białystok i in.). Wielokrotny gość festiwalu SoloDuo Dance Festival (Budapeszt 2005-2012). Stała  współpraca ze Śląskim Teatrem Tańca. Wykładowca na PWST, Wydziale Teatru Tańca w Bytomiu i AHE w Łodzi. 

Aleksandra Bożek-Muszyńska

Tancerka, dyplomowany instruktor tańca współczesnego, laureatka wielu nagród teatralnych i tanecznych. Początkowo - przez prawie 10 lat - zajmowała się tańcem nowoczesnym w zespole "Klips" w Jastrzębiu Zdroju, następnie tańcem  jazzowym (3 lata - Kielecki Teatr Tańca) i ostatecznie została przy współczesnym (początkowo w Rybniku - "Navras", Grupa  "Wahadło" i Krakowie – grupa "Hoplaaa"). W 2008 roku ukończyła instruktorski kurs kwalifikacyjny na instruktora tańca współczesnego. Obecnie związana z warszawskim teatrem "mufmi". Przedstawienia „mufmi”: „Bóg 8 Dnia”, „Usługi płatne,  czyli cała Polska plecie dzieciom”, „fall(ing) ceil(ing)”, „przesunięcie”. Twórca i współtwórca choreografii m.in.: „Coaching”,  „Przaśny”, „Dystans”, „In Brief” .

Michał Mackiewicz

Sztuką zajmuje się od dziecka. Wychował się w rodzinie artystów i w domu nauczył się malarstwa, rzeźby i rysunku. Uczył  się również gry na instrumentach - gitara, kontrabas. Przed ukończeniem studiów w Wyższej Szkole Zarządzania i Prawa  rozpoczął działalność artystyczną na profesjonalnym poziomie. Jako magister Zarządzania stara się wykorzystywać swoją  wiedzę z zakresu organizacji pracy w działalności kulturalnej.  Zajmuje się rozmaitymi dziedzinami sztuki. Łączy różne środki ekspresji: rzeźbę, klasyczne malarstwo olejne, rysunek,  fotografię i grafikę komputerową. Zajmuje się również cyfrowym nagrywaniem i przetwarzaniem dźwięku, komponuje  własną muzykę eksperymentalną. Korzysta z nowoczesnych i unikalnych technik oświetleniowych, projektuje i dokonuje  montażu specjalistycznych reflektorów i projektorów efektownych. Jego projekty to strefy artystycznego oddziaływania zaaranżowane światłem, dźwiękiem i obiektami przestrzennymi. Dzieła  sztuki do wnętrza, których można wejść i samodzielnie eksplorować, multimedialne instalacje pobudzające różne zmysły.

 

Marzena Krzemińska 
5 – 7- 5 HAIKU

choreografia i wykonanie: Marzena Krzemińska
opieka artystyczna: Ria Higler
muzyka: Patryk Lichota
kostium: Łukasz Czajkowski
voice coach: Agnieszka Adamczak
realizacja techniczna: Łukasz Kędzierski
produkcja: Art Stations Foundation

Marzena Krzemińska - choreografka, performerka, absolwentka SNDO (School for New Dance Development) w Amsterdamie i Akademii Teatralnej w Warszawie, gdzie studiowała na Wydziale Wiedzy o Teatrze. Jednym z głównych punktów zainteresowań w pracy Marzeny jest konstruowanie spektakli na wysokim poziomie energetycznym. Napięcie i eksplozja energii to ważne narzędzia za pomocą których w jej spektaklach dekonstrukcji ulegają obrazy i stereotypy okupujące naszą wyobraźnię. Współpracowała jako performerka z takimi choreografami jak: Deborah Hay, Benoit Lachambre, Rob List oraz jako asystentka choreografa z Marią Hassabi w Nowym Jorku i Jeanine Durning w Amsterdamie

 

Simon Tanguy – Francja 
,,Japan"

Choreografia i taniec – Simon Tanguy

,,Japan”  to eksploracja agonii, badania swojego słownictwa fizycznego i poetyckiego. Motywacją projektu jest wrócić do potencjalności ciała, jego zdolności do gęstości, intensywności, poetyckości i brutalności. Solo Simona Tanguy powstało w koprodukcji z Theatre de la Ville w Paryżu, otrzymało nagrodę za choreografię na festiwalu ITS w Amsterdamie.

Simon Tanguy – choreograf, performer. W 2011 roku ukończył School for New Dance Development w Amsterdamie. Wypracował własny styl  pracy w  którym  korzysta  ze swoich różnorodnych doświadczeń / cyrk, studia filozoficzne/. W tej chwili jego zainteresowania skupiają się wokół ciała gotowego do przejścia na różne częstotliwości ciała przez,  które w każdym momencie przepuszczane są tysiące informacji. Jego choreografie były kilkakrotnie nagradzane min: na Danse Alergie – 2010 w Paryżu i ITS Festival w Amsterdamie. Współpracował z Deborah Hay i Borisem Charmatzem.

27.04.2013

Fernando Belfiore – brazylijski choreograf i performer. Studiował w EAD (Drama Arts School ) w Sao Paulo. Aktualnie ukończył studia w School for New Dance Development w Amsterdamie. Jest nauczycielem kontakt improwizacji. Był zaangażowany w projekty z Deborah Hay, Ivaną Muller, Meg Stuart, Yoshito Ohno. Prezentował swoje prace w Norwegii, Włoszech, Brazylii i Holandii. Do ważniejszych osiągnięć zalicza swój udział w znanym spektaklu Jeremy Wade ,, Peaches does herself”. Przedstawienie grane jest z dużym powodzeniem na scenie HAU1 w Berlinie. Fernardo Belfiore w swoich choreografiach zadaje pytania dotyczące struktury władzy, organizacji czasu i przestrzeni, relacji człowiek – maszyna, zgłębia znaczenie takich pojęć jak: rozrywka, przemysł, społeczeństwo.

Magdalena Tuka, Anita Wach, Myles Stawman  – Polska, Wielka Brytania
Alive alivie - O!   /Cold Feet/  
Pomysł i wykonanie: Magdalena Tuka, Anita Wach, Myles Stawman

Jedną z inspiracji spektaklu jest mit o Orfeuszu i Eurydyce. Jedną z inspiracji jest samo życie. W maju 2011 roku zrozumiałam, że linia pomięd z y życiem(szczęściem) a śmiercią (niepowodzeniem) jest naprawdę bardzo wąska. Jak zwykle jechałam metrem około godziny 6.30 rano. Szczęśliwie nie było  tłoku, więc zajęłam miejsce siedzące. I ta fotografia w codziennej gazecie natychmiast przykuła moją uwagę. Kobieta wisząca z okna mieszkania. Czyjeś ręce z innych okien przytrzymywały ją za ramiona, inne za nogi. A ona unosiła się niczym anioł w swej śnieżno białej sukni ślubnej, spokojna, jakby śniła jakiś piękny sen. Artykuł pod zdjęciem mówił o młodej Chince, pannie młodej, która próbowała popełnić samobójstwo po rozmowie telefonicznej ze swym niedoszłym mężem. Zadzwonił do niej rano, tuż przed ceremonią, mówił, że zmienił zdanie i odwołuje ślub. Ona natychmiast ubrała się w suknię ślubną i wyskoczyła przez okno. Sąsiedzi uratowali ją.

Magdalena Tuka – aktorka, performerka. Ukończyła Akademię Teatralną w Warszawie. Karierę zawodową rozpoczęła od współpracy ze Studium Teatralnym Piotra Borowskiego. Wystąpiła m.in. w spektaklach: ,,Parsifal”, ,,Hamlet”, "Bramy Raju". Aktualnie występuje w spektaklach słoweńskiej grupy Via Negativa min: w spektaklu ,,Casablanca Therapy”, ,,Wstyd”.

Anita Wach – tancerka tańca współczesnego, choreograf, pedagog tańca, instruktorka astanga jogi. Ukończyła instruktorski kurs kwalifikacyjny z zakresu tańca współczesnego (1998, Kielce) i uzyskała dyplom zawodowego tancerza przyznawany przez Związek Artystów Scen Polskich (2001). Pracę zawodową na polu tańca rozpoczęła w Kieleckim Teatrze Tańca. Wieloletnia artystka Śląskiego Teatru Tańca pod kierownictwem Jacka Łumińskiego. Razem z zespołem odbyła kilkuletnie tourneé po Europie i Stanach Zjednoczonych, występowała w Nowym Yorku (Hunter Collage, The Kitchen Theatre), Filadelfii (Swarthmore Collage), Wielkiej Brytanii, Francji (Avignon), Rosji, Czechach, Słowacji i Niemczech. Pod koniec roku 2003 dołączyła do zespołu Teatru Bretoncaffe, współpracując przy produkcji drugiego spektaklu tej grupy, tj. Śnić. Następnie brała udział w większości  przedstawień zespołu – m.in. Slam.in, Slam.out (2004/2005), Taniec śniącego ciała (2006), Tańcząc Sarę Kane (2007), Manifest jaszczurki (2007), Topinambur (2008)  Ja, Agaue (2010). Aktualnie występuje w spektaklach słoweńskiej grupy Via Negativa min: w spektaklu ,,Casablanca Therapy”, ,,Wstyd”.

Spektakle dla widzów dorosłych !

Źródło: organizator wydarzenia

Bilety:
25zł - bilet normalny
20zzł - bilet ulgowy (studenci, emeryci, renciści) 

 

Bilety
Sprzedaż zakończona.