EnglishEnglish
 
Eugenio Barba i Odin Teatret Chroniczne życie

Eugenio Barba i Odin Teatret "Chroniczne życie"

sob., 27 października 2012, 20:00

Studio Na Grobli
ul. Na Grobli 30/32
Wrocław
sprzedaż zakończona
Opis

Przedstawienie dedykowane jest Annie Politkowskiej i Natalii Estemirowej, rosyjskim pisarkom i działaczkom na rzecz praw człowieka, zamordowanym przez nieznanych sprawców w latach 2006 i 2009 za sprzeciw wobec konfliktu w Czeczenii.

Akcja „Chronicznego życia” toczy się równolegle w kilku krajach Europy po trzeciej wojnie domowej w 2031 roku. Na skutek wojny, wysiedleń i bezrobocia dochodzi do spotkania i konfrontacji jednostek i grup ludzi wywodzących się z różnych środowisk. Z Ameryki Łacińskiej przybywa chłopiec, który próbuje odnaleźć zaginionego w niewyjaśnionych okolicznościach ojca. „Zaprzestań poszukiwań”, mówią ludzie, towarzysząc mu od drzwi do drzwi.

Chłopca nie ocala wiedza czy niewinność. Nowa nieświadomość pomaga mu odkryć jego własne drzwi. Ku zdumieniu tych wszystkich spośród nas, którzy porzucili już wiarę w niewiarygodne – jedna ofiara warta jest więcej niż każda wartość. Więcej niż Bóg.

Eugenio Barba urodził się w 1936 roku w Brindisi w południowych Włoszech. W 1964 roku stworzył skandynawskie laboratorium teatralne Odin Teatret/Nordisk Teaterlaboratorium, które działa do dziś w Holstebro w Danii. W roku 1978 założył Międzynarodową Szkołę Antropologii Teatru (ISTA). Do Polski przyjechał w 1961 jako stypendysta UNESCO, by studiować w PWST w Warszawie. W latach 1962–1964 był asystentem Jerzego Grotowskiego w Teatrze Laboratorium. Wyreżyserował sześćdziesiąt pięć przedstawień Odin Teatret (oraz Theatrum Mundi Ensemble), do których należą: „Dom mego ojca” (1972), „Przyjdź! A nasz będzie dzień” (1976), „Popioły Brechta” (1980), „Ewangelia z Oxyrhynchos” (1985), „Talabot” (1988), „Kaosmos” (1993), „Mythos” (1998), „Sen Andersena” (2005), „Ur-Hamlet” (2006), „Chroniczne życie” (2011). Za swoją działalność artystyczną i naukową Eugenio Barba otrzymał siedem doktoratów honoris causa. Członek zespołów redakcyjnych czasopism: „TDR/The Drama Review”, „The Journal of Performance Studies”, „New Theatre Quarterly”, „Performance Research” oraz „Teatro e Storia”. Opublikował wiele książek, z których po polsku ukazały się: „Ziemia popiołu i diamentów. Moje terminowanie w Polsce”, „Teatr. Samotność, rzemiosło, bunt”, zredagowana z Nicolą Savaresem „Sekretna sztuka aktora. Słownik antropologii teatru”, „Canoe z papieru” oraz  „Spalić dom. Rodowód reżysera”.

Źródło: materiały promocyjne organizatora

Bilety
Sprzedaż zakończona.