EnglishEnglish
 
The Echoes off the Walls Underground Are Louder Than Your Footsteps Above Me

The Echoes off the Walls Underground Are Louder Than Your Footsteps Above Me
Monosytuacje - cykl małych form teatralnych

wt., 5 lutego 2013, 19:00

sprzedaż zakończona
Opis

The Echoes off the Walls Underground Are Louder Than Your Footsteps Above Me


Tragedia dla jednego aktora o komedii sprzedaży wywołanej recesją.

Mężczyzna. Sprzedawca. Orfeusz z wyobraźni Dostojewskiego i koszmaru Witkacego sprzedający ludziom niepotrzebny produkt w czasach, gdy nie mają nic. Jego życie toczy się monotonnym rytmem – jedno na ziemi, drugie pod ziemią. Ale nagle wszystko się zmienia. Mężczyzna usiłuje nawiązać kontakt ze sobą i z innymi, ruszając do schizofrenicznego walca nad przepaścią kryzysu gospodarczego.

Jakie jest nasze przeznaczenie?

Gdy nie udaje nam się osiągnąć celu spełniającego nasze wyobrażenie o tym, jak powinno wyglądać nasze życie, nawiedza nas choroba. To właśnie spotyka sprzedawcę, który miota się, wykonując bezsensowną, trywialną pracę; pracę, która jest dla niego niemal jedynym źródłem poczucia własnej wartości, określa jego egzystencję. Zmagając się z samotnością, do której powraca każdego dnia po pracy, ukrywa się za fasadą automatycznie odgrywanej roli sprzedawcy. Staje się trybem w maszynie, a jego kontakty z ludźmi sprowadzają się do manipulacji. Sprzedaje abonament telewizji satelitarnej – zasłonę, za którą może się ukryć zarówno on, jak i jego klienci. W końcu traci pracę, stając w obliczu nieskończonej samotności, którą skrywała dotychczas mechaniczna rutyna pogoni za sukcesem.

Wtedy pojawia się też kobieta, która przechodzi co wieczór za oknem sutereny mężczyzny... W umyśle bohatera rodzi się świadomość klęski, która rośnie jak nowotwór. Z każdym krokiem, który oddala go od tego, co, jak mniemał, jest jego przeznaczeniem (wciąż nieokreślonym), mężczyzna zatraca zdolność zejścia z obranej drogi. 

Jaka choroba nawiedza nas, gdy nie zdołamy zbudować poczucia własnej wartości, wypełnić naszego przeznaczenia? I jak wówczas żyć? Za inspirację posłużyły zebrane przez Anthony’ego Nikolcheva informacje na temat życia i pracy sprzedawców podczas największej recesji w USA oraz The Strongest od the Strange Charlesa Bukowskiego, Notatki z podziemia Dostojewskiego oraz Listy do Bronisława Malinowskiego i filozofia Stanisława Ignacego Witkiewicza.

AKTOR/DRAMATURG: Anthony Nikolchev
REŻYSERIA: Matej Matejka i Jurij Kordinskij
KIEROWNICTWO TECHNICZNE: Gema Galiana
ŚWIATŁA: Jack Carr

Premiera: 4 listopada 2012

Czas trwania: 50’

Anthony Nikolchev pochodzi z Kalifornii. Aktor, dramaturg, uzyskał licencjat z teatru i bioetyki na Uniwersytecie Wesleyan (USA), gdzie studiował u Yurija Kordonskiego, ucznia Lwa Dodina. Jako dramatur i krytyk teatralny współpracuje z czasopismem „Indie Theater Now” oraz „The St. Petersburg Theatre Journal”. Spektakle, w których występował lub które zrealizował prezentowane były w Nowym Jorku, Chicago, Los Angeles, a także w Niemczech, Rosji, Armenii i Polsce. Od 2009 roku pracuje w USA i we Wrocławiu, początkowo występował z spektaklem solowym, następnie pracował we Wrocławskim Teatrze Lalek, obecnie jest członkiem Studia Matejka. Laureat licznych wyróżnień. Dwukrotnie otrzymał nagrodę w kategorii najlepszy aktor na Festiwalu Teatralnym „United Solo” w Nowym Jorku, za spektakle Look, What I Don’t Understand (2011) oraz The Echoes off the Walls Underground Are Louder Than Your Footsteps Above Me (2012), a także nagrodę dla najlepszego aktora na Międzynarodowym Festiwalu Filmów Niezależnych w Los Angeles za rolę w filmie krótkometrażowym Pearadise (2012). Stypendysta TCG/ITI Travel Grant oraz Mid-Atlantic Artist International Grant.

Spektakl w języku angielskim
Fot. La Mujer Tranvia

Bilety
Sprzedaż zakończona.